Dessa villkor gäller när du som konsument handlar hos Science Brewing. För företag gäller istället eventuella andra överenskomna villkor eller köplagen (1990:931).

Det är viktigt för oss att du som kund kan känna dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter. Vi skyddar dina uppgifter och vi säljer dem aldrig vidare till tredje part. Du kan läsa mer i vår integritetspolicy.

Följande villkor gäller från och med 2023-01-01.

Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Dessa villkor gäller när du som konsument handlar hos Science Brewing. För företag gäller istället eventuella andra överenskomna villkor eller köplagen (1990:931).

Som kund har du nästan alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna lag gäller dock ej när du handlar livsmedel. Eftersom kaffe räknas som livsmedel omfattas det således inte av ångerrätten.

För mer information om den lagstadgade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts, använd detta formulär.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till reklamation@sciencebrewing.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet eller använd använd detta formulär. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Byte

Eventuella byten av varor behandlas som nyttjande av ångerrätten. För att enklast byta en vara kontaktar konsumenten säljaren på reklamation@sciencebrewing.se eller telefonnummer och fyller sedan i formuläret som finns här.

Reklamationsrätt

Konsumenten har inom 3 år från köpet rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Inom de första 6 månaderna efter köp gäller vår produktgaranti, alternativt måste säljaren bevisa att felet inte är ursprungligt. När det har gått mer än 6 månader efter köpet är det i stället konsumenten som måste bevisa att felet är ursprungligt. Varan ska reklameras “inom skälig tid” efter upptäckt av fel, en god riktlinje är inom 2 månader. Konsumenten ska vid godkänd reklamation bli ersatt för eventuella fraktkostnader.

Transportskador

Vi anstränger oss för att emballera väl så att transportskador inte ska uppstå, men om varan trots allt är transportskadad vid leverans skall detta omgående reklameras av konsumenten. Vid synlig skada ska detta antecknas av fraktbolaget. Meddela oss före retur.

Vid eventuell retur

För att underlätta hanteringen, kontakta oss först på info@sciencebrewing.se eller telefonnummer om ånger- eller reklamationsrätten är aktuell att använda, liksom vid transportskada.

Outlöst försändelse

Om konsumenten inte hämtar ut försändelsen så att den outlöst går i retur till oss tillkommer en avgift på 195 kronor för att täcka våra extra kostnader för hanteringen. Vill konsumenten ha sina varor skickade igen tillkommer även en ny fraktavgift, motsvarande den fraktkostnad som konsumenten betalade för vid första sändningen. Vill konsumenten få pengarna tillbaka istället för att mottaga varorna så kommer vissa varor (se lista under Ångerrätt) samt fraktkostnader att exkluderas från det beloppet.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tar vi inget ansvar för eventuella förändringar av produkter eller produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvistlösning

Vid eventuell tvist mellan konsument och säljare rekommenderar vi att man vänder sig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer de allmänna rekommendationer som utfärdas av Konsumentverket och garanterar att vi vid eventuella tvister kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens utslag.

Återbetalning

Återbetalning sker inom 14 dagar från att konsumenten häver köpet eller reklamerar varan förutsatt att vi tagit emot varan eller fått bevis på återsändande. Undantag gäller om vi inte mottagit varan eller bevis på återsändande, då gäller 14 dagar från och med att vi tar emot varan.

Betalning och pris

Betalningsmetoder

Vi erbjuder dessa betalningsmetoder:

  • Kortbetalning – Kort. Kortbetalning VISA, MasterCard eller Amex.
  • Klarna Checkout – Faktura med 30 dagars betaltid. Kräver att Klarna godkänner köpare och leveransadress. Klarna gör en kreditprövning innan köpet genomförs. Fakturan skickas med e-post till den adress du uppger vid beställningen.
  • Klarna Checkout – Konto. Du får en samlad månadsfaktura på alla köp du gjort med Klarna Konto. Kräver att Klarna godkänner köpare och leveransadress. Klarna gör en kreditprövning innan köpet genomförs. Ränta 19,90%, uppläggningsavgift 0,00 kr, aviavgift 29,00 kr.
  • Klarna Checkout – Kort. Kortbetalning VISA, MasterCard eller Amex.
  • Klarna Checkout – Banköverföring. Direktbetalning som kräver inloggning till Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller SEB.

Priser

Priserna som anges i webbutiken är enligt standardinställningen i svenska kronor inklusive moms om inte annat anges. Fraktkostnad tillkommer och beloppet beror på varans vikt och storlek, valet av fraktmetod och land. Totalpriset inklusive frakt framgår i kassan efter val av fraktmetod.

Fakturabetalning

Vid val av faktura som betalningsmetod överlåter vi fordran till Klarna och beloppet måste betalas till deras konto, inte Science Brewing. Om betalningen inte kommer in i tid tar Klarna ut påminnelseavgift och dröjsmålsränta.

Rosta ditt egna kaffe hemma

VILL DU LÄRA DIG MER?

ANMÄL DIG FÖR ATT FÅ DE SENASTE ROSTNINGSTIPSEN OCH TRICKS, PLUS ERBJUDANDEN!

Vi spammar inte! Läs vår integritetspolicy för mer info.

Search for products (0)

Back to Top
Product has been added to your cart